
18.8.23
Skoro všechny polepy jsou na místě, nářadí a další věci taky, dnes tedy po obědě vyrážíme směr Ostrava 🏁🚘.
Všechno je připravené a hotové, vyrážíme! 🏁🎉
Dnes nás čekalo prvních 350 km z Prahy na parkoviště Skiareálu Bílá v Beskydech 🏔️. Obě naše Felicie dorazily za tmy a v pořádku.
19.8.23
Skoropodzimní edice @gumbalkan začala a my nyní už najíždíme první kilometry z naší cesty do Rumunska 🇷🇴. Mezitím nás ale čekají i jiné země – Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko, Bosna a Hercegovina a Srbsko.
Jedeme co můžeme, ale velké horko je nejenom nám, ale i autům 🚘🥵.
20.8.23
První den jsme zvládli projet Slovenskem přes Bratislavu (stihli jsme i koupel v Dunaji) a taky skrze celé Maďarsko (kde jsme trochu bojovali s rozbitými silnicemi) až do Slovinska k vesnici Pršetinci 🇸🇮. Za včerejšek tedy naše auta ujela necelých 500 km 🚘.
21.8.23
Slovinské vrcholky daly naším Feliciím celkem zabrat (z červené Felicie se nám dokonce vytratila chladící kapalina), ale i tak jsme s pravidelnými pauzami projeli hned několik prvních checkpointů (např. Cejlský hrad nebo muzeum chorvatské války za nezávislost) a dostali se tak až do prosluněného Chorvatska poblíž města Karlovac, kde také přespíme 🇭🇷.
Dnešní nájezd je necelých 315 km📍.
22.8.23
Dnešní noc jsme přečkali v Chorvatsku 🇭🇷. Dnes nás čeká cesta kolem Plitvických jezer, bývalého armádního letiště Željava a také pro nás nová nepoznaná země – Bosna a Hercegovina 🇧🇦.
S internetem je to v Bosně všelijaké , takže až nebudeme online, víte proč 😅.
23.8.23
Tohle místo nás včera opravdu překvapilo 🇭🇷.
Památník Petrova Gora – tajemně krásné!
24.8.23
Naše první (a doufáme i poslední) závada 😬. V Chorvatsku nám na modré Felicii kompletně odpadl výfuk zezadu na motoru. Zrezlá část, která funguje jako spoj mezi výfukem a motorem, nemohla celou váhu výfuku dlouho držet, takže odpadl.
No a jak zní Felicie 1.3 MPi bez výfuku? 😅 Na konci příspěvku jsou dvě videa, hodně hlasitá…🔊
25.8.23
Sice máme na modré Felicii rozpadlý výfuk, ale zkusit sprint na bývalém letišti Željava v Chorvatsku jsme stejně museli 🏁🇭🇷.
Nejdříve to vypadalo, jako těžko řešitelná závada (i když s sebou vezeme mnoho náhradních dílů, kusy výfuku nemáme), ale stačila chvíle v autoservisu v Bosně a výfuk máme kvalitně svařený a opravený! 🛠️
Už nemusíme mít klapky na uších 🎊🙂.
26.8.23
Bosna a Hercegovina nás svou rozmanitou a hezkou krajinou naprosto uchvátila 🇧🇦. Zvláště pak když se k tomu připadá ještě starý a dnes již nepoužívaný železniční most spolu se stále fungujícím dřevěným mostem pro auta 🚘. Prostě dokonalé!
Cesta k Šatorskému jezeru byla sice dlouhá, nezpevněná a velice prašná, ale stála za to 🤩. Auta si s prachem poradila na výbornou. I když jsme měli jemný prach až za ušima a ve všech věcech, naším Feliciím se nic nestalo 💪.
27.8.23
Ráno v Bosně…☀️🐐
Vše, co vidíte na fotce, nám během jednoho rána v Bosně a Hercegovině prošlo kolem hlavy 😁.
Čekání na hranicích mezi Srbskem a Rumunskem chvíli trvalo a kontrola našich dokladů či zavazadel v autech byla opravdu důkladná 🔍. Místní pracovníci neradi slyšeli, když jsme jim sdělili, že skoropodzimní edici Gumbalkanu jede cca 400 aut 😅. Byli ale moc příjemní.
Je to tam!! 🎊
Dojeli jsme do české vesnice Eibenthal, tedy do cíle Gumbalkanu! 🛠️ Naše cesta tady ale nekončí. Felicie ještě vezmeme na jednu z nejhezčích a nejvelkolepějších silnic na světě – Transfăgărășan! 🇷🇴
28.8.23
Transfăgărășan 🇷🇴
Jedna z nejkrásnějších silnic na světě, která svou historií sahá až do 70. let, kdy ji nechal vybudovat tehdejší prezident Rumunska – Nicolae Ceaușescu.
Původní plány vytvořit silnici pro přepravu dřeva přes pohoří Fagaraš byly několikrát změněny a silnice byla otevřena až 20. září 1974. Při její stavbě bylo použito více než 6000 tun výbušnin a nejvyšší bod je umístěn 2042 m n. m. vysoko ⛰️.
Jedná se opravdu o úžasnou silnici (jak řekl Jeremy Clarkson z TopGearu – „Nejhezčí silnice na světě“) a naše dvě staré Felicie měly možnost ji celou projet! 🚗💨🚙💨
Už jen cesta zpět do Prahy a jsme doma! 🏠
29.8.23
Jsme doma! 🏠
Více než 1100 km dlouhá cesta zpět přes Arad, Budapešť, Bratislavu a Brno až do Prahy utekla rychle a naše auta se tak dokázala vrátit po vlastní ose zpátky skoro bez poruchy (u Brna jsme řešili jen menší problém s autobaterií).
Celkově jsme tedy za celou naši cestu urazili necelých 4400 km! 🌍