

Naše první expediční vozidlo – Škoda Felicia Color Line narozena roku 1999 v Mladé Boleslavi 🇨🇿.
Něco o ní:
• Pod kapotou buší srdce mocného motoru 1.3 MPi 💪.
• Má najeto přes 236 tisíc kilometrů, tedy skoro 6x kolem Zeměkoule po rovníku 🌍🔄.
• Manželce bývalému majiteli se v kufru narodila dcera – takže auto s příběhem 😀👶 .
Pořizovací cena:
• Láhev hruškovice 🍐
Mimochodem…přezdívku „Šumachr“ náš modrý povoz dostal už od bývalého majitele – dříve tato Felicie totiž byla provozována jako sdílené auto pro dvě rodiny – Šůrovi a Machovi, a proto se všem zalíbilo autu říkat „Šumachr“ 🏁.
Naše druhé expediční vozidlo – Škoda Felicia LXi v červené barvě ve verzi kombi, která tvoří s naší první modrou Felicií pár. Navzdory stáří je ale ve velmi pěkném stavu.
Něco o ní:
– Jako naše druhá modrá Felicie, i tato má pod kapotou motor 1.3 MPi 🔥.
– Má najeto přes 180 tisíc km.
– Aktuálně má vpředu dodělané velké kulaté mlhovky, které vypadají nejenom velmi působivě, ale časem budou i svítit! 😁😅
Pořizovací cena:
– 20 000 Korun českých 🚘
I když je podoba okřídleného dravce dobrá, nám se více zalíbilo označení „agresivní holub“, kterého nám to během nákresu tohoto polepu připomínalo, a tak máme přezdívku i pro naši druhou expediční Felicii 😅🙂.
25.10.24
Modrá Felicia („Šumachr“) se tento rok do zahraničí bohužel nepodívala, ale proběhla na ní série mnoha oprav – od renovace zadních lemů a ochrany podvozku až po kompletně nové a zesílené svody výfuku, aby nám už nikdy neupadly jako tomu bylo minulý rok v Bosně a Hercegovině 🇧🇦. Šumachr má nyní také mnoho nových kabelů v elektrice, které nám během výletu na Šumavu kompletně spálil vadný alternátor.
25.12.24
Úplně poprvé (a doufáme, že i naposled) se nám naše Felicia rozbila na cestách tak, že dostat zpět domů ji musela pomoct odtahovka 😥.
Koncem srpna tohoto roku při cestě na Šumavu se nám na naší modré Felicii (Šumachrovi) za jízdy spálila část elektriky, což způsobilo, že se celé auto zhruba v 60 km/h doslova vypnulo. Na vině byl vadný regulátor napětí, kvůli kterému začal pravděpodobně přebíjet alternátor, čímž došlo ke zničení kabelů vedoucích z alternátoru, baterie, startéru, předních světel a pár dalších zařízení v motoru až k pojistkové skříni.
Šumachra jsme si po odvozu domů ale vlastními silami naštěstí opravili. Bylo zapotřebí vyměnit nejen spálené kabely, ale také alternátor včetně regulátoru napětí. S tím byla spojená i výměna některých pojistek a opotřebeného klínového řemene. Šumachr už tedy zase spokojeně jezdí dál a náš tým aktuálně společně plánuje expedici na rok 2025! 🌍
25.10.24
Byly to dlouhé měsíce. Červená Felicia („Agresivní holub“) zvládla během července znovu projet Balkán a i přes řadu problémů se dokázala po vlastní ose vrátit zpátky domů do Prahy 🇨🇿.
Teď, když už jsou obě auta doma a opět jezdí, můžeme říct, že plány na rok 2025 se už pomalu, ale jistě chystají! 🌍